Functioneringsgesprekken voeren

Ziet u beoordelings- en functioneringsgesprekken ook als krachtige managementtools die u ondersteunen bij het bereiken van de organisatiedoelen? Inderdaad ! Er wordt dan ook van u verwacht dat u op een kritische en tegelijkertijd opbouwende en motiverende wijze spreekt over het functioneren van de medewerkers, hun persoonlijke doelen en de organisatiedoelen. Niet gemakkelijk, maar wel heel waardevol. U wilt als leidinggevende uiteraard voldoende bagage hebben om deze gesprekken in goede banen te leiden.

Wat mag je verwachten na de opleiding?

Leidinggevenden...

  • Verdedigen met vuur het nut van deze gesprekken
  • Voeren op een correcte manier deze gesprekken
  • Volgen de gesprekken systematisch op en integreren die in hun management praktijk

Doelgroep


Voor leidinggevenden en teamcoaches die de communicatie en afstemming met de medewerkers over het functioneren willen verbeteren

Aanpak

Wij passen verschillende technieken toe om een zo optimaal mogelijk resultaat te bekomen:

  • Theoretische duidingen van algemeen aanvaarde modellen
  • Voorbeelden vertrekkende vanuit de context van de deelnemers, gekend vanuit de voorbereidende vragenlijsten
  • Individuele reflectiemomenten
  • Praktische oefeningen die aansluiten bij de dagelijkse praktijk van de deelnemers
  • Checklisten : alle deelnemers ontvangen reminders met een samenvatting van de opleiding
  • Groepsgesprekken waarin deelnemers ervaringen uitwisselen
  • Aha-bladen: elke deelnemer wordt gestimuleerd een persoonlijk overzicht van aandachtspunten op te maken tijdens de opleiding