Klantenonthaal

Klanten weten bij aankomst niet waar ze kunnen parkeren? Je botst in de inkomhal tegen een verweesde klant? Je komt op de vijfde verdieping een verloren gelopen klant tegen? Een leverancier wordt langs drie medewerkers doorgestuurd, Goed klantenonthaal is je eerste en laatste kans op een positief imago naar de buitenwereld toe. Goed onthaal is een noodzakelijke voorwaarde die je in deze opleiding onder de knie kan krijgen.

Wat mag je verwachten na de opleiding?

Medewerkers …

  • Stralen zelfvertrouwen uit aan het onthaal
  • Hebben aandacht voor klanten vanaf de eerste tot de laatste seconde
  • Voelen de verwachtingen van klanten aan en handelen hier ook naar
  • Laten een goede eerste indruk na van jouw organisatie

Klanten …

  • Ervaren een warm en persoonlijk eerste contact
  • Lopen niet verloren in jouw organisatie
  • Wandelen niet onopgemerkt ontevreden naar buiten

Doelgroep

Medewerkers die eerste contacten met klanten verzorgen en daar meer uit willen halen.

Aanpak

Wij passen verschillende technieken toe om een zo optimaal mogelijk resultaat te bekomen:

  • Theoretische duidingen van algemeen aanvaarde modellen
  • Voorbeelden vertrekkende vanuit de context van de deelnemers, gekend vanuit de voorbereidende vragenlijsten
  • Individuele reflectiemomenten
  • Praktische oefeningen die aansluiten bij de dagelijkse praktijk van de deelnemers
  • Checklisten : alle deelnemers ontvangen reminders met een samenvatting van de opleiding
  • Groepsgesprekken waarin deelnemers ervaringen uitwisselen
  • Aha-bladen: elke deelnemer wordt gestimuleerd een persoonlijk overzicht van aandachtspunten op te maken tijdens de opleiding