Klantgerichtheid

Klanten bestaan in allerlei geuren en kleuren.. Een positief en flexibel contact met klanten is vandaag de dag essentieel voor elke organisatie. Deze opleiding leert uw medewerkers klantgericht werken van de eerste tot de laatste seconde.

Wat mag je verwachten na de opleiding?

Medewerkers …

  • Zien klanten graag binnenkomen en staan vanaf de eerste minuut klaar
  • Kunnen zich inleven in klanten, weten wat zij verwachten en handelen er ook naar
  • Passen hun communicatiestijl aan naargelang de klant die voor hen staat
  • Hebben een goed gevoel bij klantencontacten, ook met uitdagende klanten

Klanten …

  • Krijgen het gevoel dat medewerkers tijd voor hen maken en hen aandacht geven
  • Merken een gemeende interesse van uw medewerkers in hun vragen of problemen
  • Ervaren een degelijke service en vertellen dat verder in hun kennissenkring

Doelgroep

Medewerkers die willen leren klanten op hun wenken te bedienen.

Aanpak

Wij passen verschillende technieken toe om een zo optimaal mogelijk resultaat te bekomen:

  • Theoretische duidingen van algemeen aanvaarde modellen
  • Voorbeelden vertrekkende vanuit de context van de deelnemers, gekend vanuit de voorbereidende vragenlijsten
  • Individuele reflectiemomenten
  • Praktische oefeningen die aansluiten bij de dagelijkse praktijk van de deelnemers
  • Checklisten : alle deelnemers ontvangen reminders met een samenvatting van de opleiding
  • Groepsgesprekken waarin deelnemers ervaringen uitwisselen
  • Aha-bladen: elke deelnemer wordt gestimuleerd een persoonlijk overzicht van aandachtspunten op te maken tijdens de opleiding