Visualiseren

In de dienstensector is het moeilijk het product te "concretiseren".  Voorbeelden, anekdotes en vooral visualisatie kunnen daar ontzettend bij helpen.
Maak gebruik van de werking van ons brein om je boodschap krachtiger over te brengen!

Wat mag je verwachten na de opleiding?

Medewerkers ...

  • hebben kennis over de theorie van het belang van visualiseren en waarom dat de commerciële slagkracht sterk verhoogt
  • hebben praktische vaardigheden en technieken aangeleerd bij die aan het voormelde voldoen
  • de vaardigheden zijn behoeftecreërend en -versterkend, oplossings- en klantgericht en helpen daarenboven om te overtuigen en … heel concreet af te sluiten.

Doelgroep

Iedereen uit de dienstensector die zijn commerciële slagkracht gevoelig wil verhogen. We focussen vooral op commerciële interne medewerkers van banken en verzekeraars, en uiteraard ook makelaars en agenten.

Aanpak

Wij passen verschillende technieken toe om een zo optimaal mogelijk resultaat te bekomen:

  • Theoretische duidingen van algemeen aanvaarde modellen
  • Voorbeelden vertrekkende vanuit de context van de deelnemers, gekend vanuit de voorbereidende vragenlijsten
  • Individuele reflectiemomenten
  • Praktische oefeningen die aansluiten bij de dagelijkse praktijk van de deelnemers
  • Checklisten : alle deelnemers ontvangen reminders met een samenvatting van de opleiding
  • Groepsgesprekken waarin deelnemers ervaringen uitwisselen
  • Aha-bladen: elke deelnemer wordt gestimuleerd een persoonlijk overzicht van aandachtspunten op te maken tijdens de opleiding